Goud op NK Taekwondo Sparren voor Jelle Plomp van Taekwondo Vereniging Almere.

Taekwondo Vereniging Almere nam afgelopen zaterdag in de Topsporthal Almere onder leiding van trainer / coach Fred Buitenhuis deel met vijf deelnemers aan het Nederlands Kampioenschap Sparren

In de categorie tot 57 kg werd Jelle Plomp oppermachtig kampioen van Nederland, hij versloeg in de halve finale Robert Radermacher uit Den Haag met 9-1 en won vervolgens de finale met 10-1 van Jahmal Kusmus van Taekwondo Zuid Oost. Ook Mitchel van Kesteren kwam in deze categorie uit en verraste door in de halve finale in de verlenging op sudden death te verliezen van Kusmus, daardoor werd de finale net niet een Almeerse aangelegenheid. Mitchel legde beslag op de derde plaats, een sterk optreden van TVA Almere in deze categorie. In Nederland is Jelle Plomp op eenzame hoogte, hij heeft het afgelopen jaar vrijwel geen wedstrijd verloren,internationaal heeft hij reeds afgelopen oktober goud gewonnen op de International Masters in Bonn, één van de zwaarste toernooien in Europa. Ook op de Open Brussel wist hij de halve finale te bereiken. Jelle zal in februari weer aan de start staan in Zweden op de Trelleborg Open, een toernooi waar vrijwel alleen nationaal kampioenen zullen verschijnen uit ongeveer 40 landen. Jelle heeft zich de afgelopen tijd als een talent ontwikkeld .

In de categorie tot 68 kg kwam Halit Dinc aan de start, met zijn leeftijd van slechts 16 jaar nam hij deel bij de senioren en verraste vrijwel iedereen door in de voorronde de ervaren Soufiane Achninee van Taekwondo Zuid Oost met vier hoofdtreffers uit te schakelen 15-7 In de kwartfinale werd Boris van der Meer direct op 2-0 achterstand gezet, hij wist de voorsprong in de overige rondes vast te houden 7-5 voor Halit. In de halve finale was zijn tegenstander Hamza Baroud, tegen deze zeer sterke allrounder ging de strijd gelijk op, maar door een Lucky tegentreffer verloor Halit 3 punten en uiteindelijk kon deze achterstand niet meer worden ingelopen, hij verloor van de uiteindelijke kampioen van Nederland met 6-3. Het was een zeer opvallend optreden en als lid van het nationale talententeam ontging dit de bondscoach niet . Halit had reeds van zich doen spreken door in dezelfde categorie eind december op Cyprus de zilveren medaille winnaar EK 2009 op technisch KO te verslaan, ook hij is een groot talent.

In de categorie boven 87kg trad aan Rogier van Kesteren. Rogier heeft minder ervaring, maar een harde techniek, hij versloeg in een zinderende partij met veel strafpunten Wouter Stalekker met 9-7 In de halve finale werd verloren van Robert Dannenberg met slechts 5-4 in de laatste seconde was zeker twijfel over een 3 punten score van de tegenstander. Uiteindelijk een 3e plaats voor Rogier.

Een fantastisch resultaat met 1goud en 3 brons en dan te bedenken onze drie winnaars van vorig jaar met o.a. 3x een finaleplaats dit jaar niet meededen. Fawat Popal moest door zijn hamstring blessure toch verstek laten gaan.

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.taekwondoverenigingalmere.nl/%ef%bb%bf%ef%bb%bf%ef%bb%bf%ef%bb%bf%ef%bb%bfgoud-op-nk-taekwondo-sparren-voor-jelle-plomp-van-taekwondo-vereniging-almere/

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.