Almere Vandaag: Goud en drie keer brons voor Almeerders op NK Sparren

ALMERE/JEROEN OOSTERHEERT – Taekwondo Vereniging Almere heeft een prima verlopen Nederlands kampioenschap sparren achter de rug. Het team van trainer Fred Buitenhuis behaalde in Topsportcentrum Almere één gouden en drie bronzen medailles. Buitenhuis deed met vijf Almeerders mee aan het NK. Jelle Plomp werd in de categorie tot 57 kilo kampioen van Nederland. Zijn teamgenoot Mitchel van Kesteren werd in die klasse derde.

De twee andere derde plekken waren er voor Halit Dinc en Rogier van Kesteren. ,,Vooral die van Dinc is heel bijzonder. Die jongen is pas zestien jaar en wordt toch maar mooi derde. Het had overigens niet eens zo veel gescheeld of hij in de finale gestaan. Heel bijzonder wat hij heeft laten zien’’, aldus Buitenhuis.

De titel voor Plomp vond zijn trainer niet echt verrassend. Volgens Buitenhuis staat de Almeerder in zijn klasse namelijk op eenzame hoogte. ,,Toch moet je er maar staan op dat moment. Je kunt niet verslappen want dan vlieg je er zo vanaf. Ik moest hem dus wel op scherp zetten, maar hij kwam eigenlijk geen enkele keer echt in gevaar.’’

Fawad Popal, twee jaar geleden nog Nederlands kampioen, kon op het laatste moment niet mee doen aan het NK. De Almeerder had te veel last van zijn hamstring om aan het toernooi het beginnen.

Bron: Almere Vandaag

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.taekwondoverenigingalmere.nl/almere-vandaag-goud-en-drie-keer-brons-voor-almeerders-op-nk-sparren/