Tweemaal zilver bij NK Taekwondo Senioren Sparren

2042018
POORT – Het Topsportcentrum Almere was half januari het toneel voor het NK Taekwondo Senioren Sparren. De Taekwondo Vereniging Almere (TVA) won tweemaal zilver en een keer brons. Coach TVA Fred Buitenhuis, tevens voorzitter van de Nederlandse Taekwondo Bond, is trots op de geleverde prestaties. “Onze favoriet Popal stond voor de derde keer in de finale tot 63 kilogram.”
De Almeerder Fawad Popal behaalde in 2009 goud, vorig jaar zilver en twee weken geleden in het Topsportcentrum in de finale wederom de zilveren medaille. Trainer en coach Fred Buitenhuis zegt enthousiast: “Fawad heeft daarmee bewezen dat hij tot de top van Nederland behoort.” Fawad Popal bleek oppermachtig tot de finale aanbrak, hij versloeg in de voorronde door een gesprongen achterwaartse traptechniek. “Een technisch knock out.” Popal had echter een hele zware halve finale voorafgaand aan de finale; meer dan zilver zat er dit keer niet in. “Maar het is een heel mooie prestatie.” De Taekwondo Vereniging Almere behaalde in deze categorie tevens de bronzen plak met Chessney Kormann en in de categorie boven 87 kilogram kreeg Mike Ogwuru de zilveren medaille.
Buitenhuis: “Chesney Kornmann zorgde voor een grote sensatie door in zijn eerste optreden als senior in de kwartfinale van de geroutineerde Mohammed Kariouh met 8-7 te winnen. Hij verloor uiteindelijk in de halve finale, ondanks een voorsprong van 2-0 van de latere winnaar Roman Zemar met 7-4.”
Ondanks de sterke concurrentie die tijdens de NK Taekwondo Senioren Sparren in het Topsportcentrum duidelijk te zien was in deze categorie onder de 63 kilogram, sleepten de twee trainingspartners Popal en Kormann het zilver en het brons binnen voor de Taekwondo Vereniging Almere.
Mike Ogwuru kwam uit in de categorie boven 87 kilogram en versloeg in de halve finale binnen twintig seconden met een schitterende voorwaartse trap op technisch knock-out Ebrahim Maziar. Ogwuru kwam in de finale uit tegen de oud WK-kampioen Ferry Greevink, schoot echter tekort en won daarmee het zilver.
Buitenhuis kijkt met tevredenheid terug dat hij als voorzitter van de Taekwondo Bond Nederland het besluit heeft mogen nemen om voor de eerste keer in Almere een Nederlands Kampioenschap Taekwondo te organiseren. “Bovendien een fantastisch resultaat voor de TVA, waar ik al vanaf 1979 lesgeef, om de prijzen zelf te mogen uitreiken.”

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.taekwondoverenigingalmere.nl/tweemaal-zilver-bij-nk-taekwondo-senioren-sparren/

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.