Almere Dichtbij: Almeerders succesvol op NK Taekwondo Sparren

ALMERE- Taekwondo Vereniging Almere nam in de Topsporthal Almere onder leiding van trainer/coach Fred Buitenhuis met vijf talenten deel aan het Nederlands Kampioenschap Sparren. In de categorie tot 57 kg werd Jelle Plomp oppermachtig kampioen van Nederland.

Plomp versloeg in de halve finale Robert Radermacher uit Den Haag met 9-1 en won vervolgens de finale met 10-1 van Jahmal Kusmus van Taekwondo Zuid Oost.

Mitchel van Kesteren verloor in de halve finale nipt op sudden death, waardoor hij zich uiteindelijk tevreden moest stellen met een keurige derde plaats.

In Nederland staat Jelle Plomp op eenzame hoogte, want hij heeft het afgelopen jaar vrijwel geen wedstrijd verloren. Internationaal heeft hij reeds afgelopen oktober goud gewonnen op de International Masters in Bonn, één van de zwaarste toernooien in Europa. Ook op de Open Brussel wist hij de halve finale te bereiken. Coach Fred Buitenhuis: “Jelle zal in februari weer aan de start staan in Zweden op de Trelleborg Open, een toernooi waar vrijwel alleen nationaal kampioenen zullen verschijnen uit ongeveer 40 landen. Hij heeft zich de afgelopen tijd echt als een talent ontwikkeld!”

Halit Dinc

In de categorie tot 68 kg kwam de 16-jarige Halit Dinc aan de start en hij nam deel bij de senioren en verraste vrijwel iedereen door in de voorronde de ervaren Soufiane Achninee van Taekwondo Zuid Oost met vier hoofdtreffers uit te schakelen 15-7. In de kwartfinale werd Boris van der Meer direct op 2-0 achterstand gezet en die voorsprong gaf hij niet meer af. In de halve finale was zijn tegenstander Hamza Baroud.

Tegen deze zeer sterke allrounder ging de strijd gelijk op, maar door een ‘lucky’ tegentreffer verloor Halit 3 punten. Uiteindelijk kon deze achterstand niet meer worden ingelopen, waardoor Halit van de uiteindelijke kampioen van Nederland verloor. “Het was een zeer opvallend optreden en als lid van het nationale talententeam ontging dit de bondscoach zeker niet. Halit had reeds van zich doen spreken door eind december in dezelfde categorie op Cyprus de zilveren medaille winnaar EK 2009 op technisch KO te verslaan! Ook hij is een groot talent, “aldus een trotse Fred Buitenhuis.

Tenslotte pakte ook Rogier van Kesteren nog brons, waarmee het succes voor de Taekwondo Vereniging Almere compleet was. Fred Buitenhuis: ‘Een fantastisch resultaat met 1 x goud en 3 x brons. En dan te bedenken dat onze drie winnaars van vorig jaar dit jaar niet eens mee deden.’

Bron: Almere Dichtbij

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.taekwondoverenigingalmere.nl/almere-dichtbij-almeerders-succesvol-op-nk-taekwondo-sparren/