Almeerders eindigen hoog op NK Taekwondo in Almere Poort

ALMERE- De Topsporthal in Almere Poort stond dit weekeinde in het teken van het NK Taekwondo Sparren 2011 voor aspiranten, junioren en senioren.

Op een paar afzeggingen na was de gehele Nederlandse top aanwezig, waarbij maar liefst vijf Almeerse deelnemers. De grote man achter dit toernooi is de voorzitter van Taekwondo Nederland Fred Buitenhuis. Buitenhuis is tevens coach/trainer van de Taekwondovereniging Almere en verder prijken een bestuursfunctie bij de Taekwondo Unie Europa en commissielid bij World Taekwondo Federation op zijn visitekaartje. Een veelzijdig man dus die al ruim 40 jaar bezig is met deze wereldsport.

Buitenhuis: ‘Het is natuurlijk super dat het NK Taekwondo in Almere plaats vond. Maar liefst 271 deelnemers en een kleine 700 toeschouwers stemt ons als organisatie zeer tevreden. We hebben goede en spannende partijen gezien, waarbij ook de Almeerders zich lieten gelden.’

Bij de junioren bleef Errol Karakose steken in de kwartfinale, terwijl hij vorig jaar nog zilver pakte. Een van de favorieten tot 63 kilo was de Almeerder Fawad Popal. Vorig jaar verloor hij de finale op een punt en ook dit jaar moest de ijzersterke Fawad zich tevreden stellen met een tweede plaats bij de senioren. Ook de Almeerders Chesney Kornmann en Mike Ogwuru lieten zien dat zij uit het goede hout zijn gesneden. Chesney maakte dit jaar zijn opwachting bij de senioren en na verlies in de halve finale wist hij uiteindelijk beslag te leggen op de het brons. Ook Mike Ogwuru viel bij zijn tweede deelname op door ondermeer een technisch KO na 20 seconden. Ook hij kwam net iets tekort in de finale, waardoor zilver zijn deel was.

De junioren en senioren maakten gebruik van het elektronisch pantser en het systeem om op verzoek een video replay aan te vragen. Onder begeleiding van Daedo die de pantsers sponsorde, verliepen de wedstrijden goed en is een herhaling van het NK Taekwondo in Almere zeker aan de orde. ‘We hebben enorm veel goede reacties en complimenten gekregen over de hal, de parkeermogelijkheden, de ambiance en de organisatie. Nu gaan we natuurlijk verder en het zou fantastisch zijn als het ONK naar Almere komt. Moet je voorstellen dat je deelnemers uit 55 landen hebt, dat er buiten de Nederlanders nog eens 500 supporters mee komen, de hotels vol zitten, alle media aanwezig zijn. Dan zet je de sport en Almere pas echt op de kaart. Dat is ons doel voor de komende jaren’, aldus Buitenhuis.

Bron: http://www.echo.nl/al-bu/buurt/foto/1120589/

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.taekwondoverenigingalmere.nl/tva-3-keer-prijs-op-nk-sparring-2011-in-almere/

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.