Goud voor Jelle Plomp op de Trelleborg Open 2012 (S)

Taekwondo Vereniging Almere heeft dit weekend in Zweden zeer succesvol deelgenomen aan het Trelleborg Open 2012. Dit internationale Taekwondo toernooi heeft een G1 status, er zijn slechts enkele van dit soort hoogstaande toernooien per jaar, waarin de wereldtop het tegen elkaar opneemt. 1200 deelnemers uit 45 landen.

Nederlands kampioen 2012 Jelle Plomp, aspirant in de gewichtsklasse tot 57 kg, trof in de 1e ronde de Duitser Thomas Schuhmacher, deze werd na een enerverende strijd in de 4e ronde met golden point verslagen.
In de volgende partij trof Jelle de Noor Ola Gronningsater, de Noor werd eenvoudig met 12-0 uitgeschakeld. In de finale won Jelle van de Pool Marcin Ciupiski met 8-1. Wederom goud voor Jelle, die het afgelopen jaar een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Een geweldige prestatie in dit sterke internationale deelnemersveld, als dus zijn trotse coach Fred Buitenhuis.

De tweede deelnemer van Taekwondo Vereniging Almere was Halit Dinc, bronzen winnaar van de Nederlandse Kampioenschappen 2012 in de gewichtsklasse tot 68 kg junioren. Halit trof in de eerste ronde de Cyprioot Constantinos Archileos, deze werd met grote overmacht met 15-3 aan de kant gezet, waardoor Halit in de kwart finale de Brit George Lee trof, deze nummer 1 gekwalificeerde taekwondoka was een maatje te groot voor Halit, na een mooie strijd verloor hij deze partij met 9-2.” Jammer dat je in zo n grote poule in de 2e ronde deze tegenstander loot, er had voor Halit zeker meer ingezeten, ook hij maakt een enorme ontwikkeling door” aldus Fred Buitenhuis.

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.taekwondoverenigingalmere.nl/goud-voor-jelle-plomp-op-de-trelleborg-open-2012-s/